Od 1 września w naszej szkole ruszył pilotaż programowania. Zainteresowani uczniowie klasy IV, V i VI raz w tygodniu spotykają się na swojej godzinie kodowania. Przygodę rozpoczęli od zapoznania się z pojęciem i rodzajami algorytmów. Na kolejnych zajęciach poznali opcje i tryby pracy Baltiego. Pod hasłem: „Problem, pomysł rozwiązanie” – zaczęli programować ciekawe sceny wg własnego pomysłu. Do pracy zachęcają ich mocno dostępne w Internecie samouczki programowania prowadzone przez ulubione postacie z bajek, gier i filmów. Każdy z uczniów wybrał już sobie ulubionego wirtualnego nauczyciela i zaliczył swoją godzinę kodowania otrzymując odpowiedni certyfikat. Obecnie wypracowane w samouczkach algorytmy graficzne uczniowie tworzą i rozwijają w programie Scratch i Blocly for Dash i Dot. Ta ostatnia aplikacja wyraźnie przypadła im do gustu, ponieważ wykonując utworzone w niej programy widzą efekt swojego działania w postaci ruchów i czynności wykonywanych przez zaprzyjaźnione roboty. Zobaczymy co będzie dalej?
Sz. F.