Sunday, 19.5.2024
Name days: Iwona / Piotr / Mikołaj
Idź do strony głównej Szkoła Podstawowa im. bł. ks. J. N. Chrzana w Gostyczynie

Szkoła Podstawowa im. bł. ks. J. N. Chrzana w Gostyczynie

Komunikat o błędzie

  • Warning: Invalid argument supplied for foreach() in element_children() (line 6608 of /home/noweskalmierzyce/noweskalmierzyce.pl/includes/common.inc).
  • Warning: Illegal string offset '#children' in drupal_render() (line 6065 of /home/noweskalmierzyce/noweskalmierzyce.pl/includes/common.inc).
  • Warning: Illegal string offset '#children' in drupal_render() (line 6075 of /home/noweskalmierzyce/noweskalmierzyce.pl/includes/common.inc).
  • Warning: Illegal string offset '#children' in drupal_render() (line 6113 of /home/noweskalmierzyce/noweskalmierzyce.pl/includes/common.inc).
  • Warning: Illegal string offset '#printed' in drupal_render() (line 6120 of /home/noweskalmierzyce/noweskalmierzyce.pl/includes/common.inc).

<iframe src="https://widget.meteoalert.pl/index-widget.html?partnerId=40" style="border: 0; width: 100%; height:1000px;"></iframe>

Meteorologia może być ciekawa

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF


Uczniowie klasy IV, którzy postanowili wziąć udział w przyrodniczym projekcie „Wszystko o pogodzie”.  W czasie zajęć z działu dotyczącego zjawisk przyrodniczych skrupulatnie gromadzili informacje oraz opracowywali zagadnienia związane z pogodą, jej składnikami i przewidywaniem. Zebrane materiały, wykonane rysunki i przeprowadzone obserwacje posłużyły im do wykonania portfolio, które następnie zostało zaprezentowane przed klasą i ocenione przez nauczyciela. Trzeba przyznać, że uczniowie,  którzy podjęli się opisanego zadania wykonali je bardzo dobrze. Przedstawione prace w bardzo ciekawy sposób odnosiły się do treści podstawy programowej związanych z pogodą.

Nie zabrakło w nich wyjaśnienia ważnych pojęć i zjawisk związanych z pogodą.  Zaprezentowane zostały wszystkie składniki pogody i przyrządy do ich pomiaru.  Pojawiły się starannie prowadzone dzienniki pogody. W sposób graficzny uczniowie przedstawili obieg wody w przyrodzie.

Wytłumaczyli, jakie występują rodzaje chmur.  Prawidłowo odczytali i zinterpretowali symbole umieszczone na mapach pogody. Omówili  pozorną - dzienną wędrówkę Słońca nad widnokręgiem i  jej zmiany w poszczególnych porach roku. Wskazali zależności między wysokością Słońca (porą dnia)  a długością cienia, omówili zmiany długości cienia i temperatury w ciągu dnia. Na zakończenie opisali pogodę i zmiany w przyrodzie zachodzące w poszczególnych porach roku.

Pracy było rzeczywiście dużo, ale podjęte działania pomogły uczniom lepiej zapamiętać omawiane zagadnienia i uzyskać wyższe wyniki ze sprawdzianu na zakończenie działu.

Sz. F.

Galeria Zdjęć