14 listopada 2013 r. odbyła się w naszej szkole otwarta lekcja przyrody, której celem było poznanie położenia, ukształtowania powierzchni i linii brzegowej Australii. Zajęcia pokazały współczesne możliwości pracy z mapą przy wykorzystaniu tablicy interaktywnej. Uczniowie, mieli możliwość korzystania z mapy nie tylko w sposób tradycyjny wskazując kontynenty i odszukując krainy geograficzne.
Bardzo absorbującym ćwiczeniem okazało się dla nich układanie mapy Australii ze specjalnie przygotowanych przez nauczyciela interaktywnych puzzli z krainami geograficznymi
i kontynentami.
W ankiecie ewaluacyjnej okazało się, że ten nowatorski sposób pracy bardzo ułatwił zapamiętywanie położenia poszczególnych krain i kontynentów, rozbudził ciekawość uczniów, zachęcił ich do pracy i korzystnie wpłynął na ostateczne osiągnięcie celów.
Bardzo pozytywnie zostały odebrane również przygotowane w programie Hot Potatoes zadania
i quiz.
Każdy nauczyciel doskonale zdaje sobie sprawę ile czasu zajmuje dobre przygotowanie materiału graficznego i interaktywnego na autorską lekcję multimedialną.
Czasami zadajemy sobie pytanie czy warto to robić, czy uczniowie to widzą i doceniają.
Pozwolę sobie zacytować spostrzeżenia z ankiety, które dowodzą, że młodzież widzi naszą pracę
i ją docenia.
„Lekcja super”, „ Jak najwięcej takich lekcji”.
Dla mnie to lepsze od Red bulla. Serdecznie dziękuję wszystkim uczniom, pozdrawiam koleżanki i kolegów.
Sz. F.