W ramach lekcji języka polskiego klasa szósta realizuje projekt "Gramy w gramatykę". Celem projektu jest utrwalenie wiadomości o częściach mowy. Wytyczony cel wynika z działań ujętych w "Planie Doskonalącym Efektywność Kształcenia". Projekt jest również próbą realizacji jednego z kierunków polityki oświatowej MEN na rok szkolny 2020/2021 - rozwijania kreatywności, innowacyjności i samodzielności uczniów. Podczas pierwszej lekcji uczniowie tworzyli mapy myśli dotyczące odmiennych i nieodmiennych części mowy. Kolejnym zadaniem było stworzenie gry, która pozwoliłaby na utrwalenie wiadomości z zakresu gramatyki w sposób ciekawy, nieszablonowy. Szóstoklasiści, którym przyświecało motto: " Uczymy się przez działanie", stworzyli zatem kryteria sukcesu mające pomóc w osiągnięciu celu lekcji. Następnie przystąpili do realizacji zadania. Powstały popularne gry planszowe, "memory", "gramatyczny Piotruś". Swoją pomysłowością i twórczym podejściem do tematu uczniowie udowodnili, że gramatyka nie musi być nudna.
PW