1 lutego 2017 w naszej szkole odbyły się feryjne zajęcia z zestawami klocków LEGO WeDo 2.0, które idealnie nadają się do przeprowadzania lekcji informatyki, techniki czy przyrody. Należy zaznaczyć, że WeDo to nie są zwykłe klocki, ale rozbudowane narzędzie, które dzięki oprogramowaniu, dostępnemu na komputery osobiste i tablety, intuicyjnemu (łatwemu w użyciu) środowisku programistycznemu, elementom programowalnym i mechanicznym pozwala tchnąć życie w tworzone przez uczniów modele.
Na dwie i pół godziny uczniowie zamienili się w młodych konstruktorów i programistów. Podzieleni w pary budowali modele samochodów wyścigowych, łazików, ciężarówek, wózków widłowych, żab, dinozaurów, kwiatów, pszczół itp. Po stworzeniu modelu łączyli go ze środowiskiem programistycznym LEGO za pomocą specjalnego hub'a a następnie tworzyli programy, które ożywiały modele. W efekcie samochody jeździły i przyspieszały, ciężarówki zrzucały towar, łaziki zatrzymywały się po napotkaniu przeszkody, żabki skakały, pszczółki zapylały kwiaty a dinozaury otwierały i zamykały paszczę przypominając o tym jakie były groźne.
Zajęcia zrobiły duże wrażenie na uczniach, ponieważ większość z nich miała do tej pory do czynienia ze zwykłymi klockami LEGO, za pomocą, których można tylko budować określone modele. Zestawy zakupione dla szkoły dzięki Pani dyrektor pozwoliły ożywić utworzone modele i wprowadzić uczniów w interesujący świat robotyki oraz programowania dla początkujących. Kto wie może w przyszłości znajdzie się jeszcze więcej funduszy i zaczniemy programować LEGO EV3 w misji na Marsa, a wtedy zostanie już tylko krok do prawdziwej przygody z programowaniem w Pytonie czy C++.
Oto wypowiedzi uczniów po zajęciach:
Tak powtórzyć na pewno trzeba. To przecież dopiero początek naszej przygody z WeDo 2.0. Pracę zamierzamy kontynuować na kółku programistycznym i na zajęciach technicznych. W naszą przygodę wciągniemy również zainteresowanych rodziców na specjalnych warsztatach.
Zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć:
Sz. F.