W dniach od 12 – 14 kwietnia 2014 r. w Zakopanem odbyła się czwarta międzynarodowa konferencja z cyklu „Jakość edukacji czy/i jakość ewaluacji. Ucząca się szkoła“. Konferencje tego typu odbywają się corocznie. Są skierowane do dyrektorów szkół, nauczycieli, wizytatorów, przedstawicieli władz lokalnych oraz innych osób odgrywających rolę liderów edukacyjnych w swoich społecznościach. Ich celem jest stworzenie przestrzeni i czasu na rozmowy, przemyślenia i rozważania nad edukacją i polskim systemem oświaty, w kontekście zmian w modelu nadzoru pedagogicznego.
Tegoroczna konferencja dotyczyła w szczególności kwestii związanych z organizacyjnym uczeniem się, współpracą w procesach wprowadzania zmiany, wykorzystywaniem danych w usprawnianiu własnego działania i wieloma innymi aspektami istotnymi dla każdej uczącej się organizacji. Podczas konferencji wygłoszono wiele wykładów i odbyły się warsztaty przeprowadzone przez międzynarodowych specjalistów. W pierwszym dniu konferencji zaprezentowano 17 dobrych praktyk wybranych z 300 szkół uczestniczących w konferencji.
Wybrano te opisy działań, które były szczególnie interesujące. Wśród „dobrych praktyk” w grupie wyróżnionych, znalazła się praktyka ze Szkoły Podstawowej im. Bł. ks. Jana Nepomucena Chrzana w Gostyczynie zaprezentowana przez dyrektora tej szkoły Jolantę Siwak, pt: „Efekty kształcenia a umiejętności społeczne”.
Jolanta Siwak