W dniach 2-4 grudnia 2019 roku dwóch nauczycieli i czworo uczniów Szkoły Podstawowej im. Błogosławionego ks. Jana Nepomucena Chrzana w Gostyczynie wyjechało do Pinto w Hiszpanii w ramach programu Erasmus +, gdzie znajduje się jej szkoła partnerska Mirasus International School. Tematem mobilności była sztuka fotograficzna. Cele mobilności nauczycieli i uczniów to: rozwijanie zdolności dokumentowania i wybierania informacji, rozwijanie zdolności komunikacyjnych i relacji, rozwijanie artystycznego, estetycznego i krytycznego zmysłu, rozwijanie praktycznych umiejętności korzystania z technologii w celu wykorzystania i rozpowszechniania osobistych doświadczeń i dobrych praktyk, stymulowanie uczniów do znalezienia hobby, które przyniesie im przyjemność i satysfakcję. W trakcie pobytu odbył się konkurs na logo projektu. Spośród prac przygotowanych w szkołach partnerskich wybrana została jedna. Była to praca uczennicy Szkoły Podstawowej im.Błogosławionego ks. Jana Nepomucena Chrzana w Gostyczynie, Natalii Andrzejewskiej. Ponadto odbył się konkurs fotograficzny. Uczniowie prezentowali wykonane zdjęcia z pobytu w Hiszpanii korzystając z wiedzy na temat fotografii, którą zdobyli podczas szkolenia. Jeden uczeń z każdej szkoły partnerskiej został nagrodzony. Julia Stepniak, uczennica szkoły w Gostyczynie była nagrodzona za zdjęcie natury. Grupy uczniów z poszczególnych krajów przygotowały prezentację przedstawiając słowa w języku angielskim oraz tłumacząc je na język ojczysty. Podczas pobytu w Pinto uczniowie uczestniczyli w zajęciach lekcyjnych i warsztatach poznając kulturę krajów partnerskich, doskonaląc umiejętności językowe i komunikacyjne, pracę w parach i grupach. Wiedzę na temat Hiszpanii zdobyli podczas wycieczek do najciekawszych miejsc w Pinto. Uczniowie wraz z nauczycielami zwiedzili bibliotekę, ratusz, wieżę księżniczki Eboli. Ponadto wycieczka do Madrytu dostarczyła im wiedzę na temat kultury hiszpańskiej. Uczestnicy wycieczki zobaczyli Muzeum Narodowe Centrum Sztuki Królowej Zofii, zwiedzili Muzeum Prado , podziwiając prace takich artystów jak Diego Velazquez czy Francisco Goya. Podróż do Madrytu pozwoliła podziwiać takie miejsca jak Plaza Mayor, Gran Via, fontanna Neptuna, Plaza de Cibeles. Pobyt w Hiszpanii wzbogacił warsztat pracy nauczycieli a uczniom dał szansę poznania kultury hiszpańskiej oraz doskonalenia umiejętności językowych i komunikacyjnych.
K. J.