Realizowany na zajęciach technicznych w klasie IV dział: „ Wychowanie komunikacyjne” stanowi ważny element zwiększający bezpieczeństwo uczniów w ruchu drogowym. Jednym z zagadnień omawianych w ramach w/w zajęć są tzw. krzyżówki drogowe, czyli ustalanie pierwszeństwa przejazdu przez skrzyżowania. Temat ten można zaprezentować uczniom w różny sposób. Tradycyjnym sposobem jest analizowanie krzyżówek w wersji papierowej. Obecnie w dobie komputerów i Internetu bardzo często stosujemy na zajęciach krzyżówki wirtualne, które uczniowie mogą pokonywać w programach komputerowych. Taki sposób pozwala w bezpiecznych warunkach wyciągać właściwe wnioski z popełnionych błędów. Można jednak w sposób praktyczny przygotować z uczniami makietę skrzyżowania, które następnie posłuży do ćwiczeń w ustaleniu pierwszeństwa.
Oto, jak poradzili sobie z tym zadaniem uczniowie naszej szkoły.