Piątek, 23.8.2019
Name days: Apolinary / Filip / Róża
Idź do strony głównej Szkoła Podstawowa im. bł. ks. J. N. Chrzana w Gostyczynie

Szkoła Podstawowa im. bł. ks. J. N. Chrzana w Gostyczynie

Wielkanocne śniadanie

Wersja do wydrukuWyślij znajomemuWersja PDF

W marcu i kwietniu uczniowie klasy czwartej realizowali polonistyczny projekt pt. „Wielkanocne śniadanie”. Cele projektu były następujące: utrwalenie zasad ortograficznych, krótkich form wypowiedzi, tj.: życzenia, zaproszenie; utrwalenie zasad adresowania kartki pocztowej oraz redagowania form użytkowych (przepisu). Ponadto celem projektu było również przypomnienie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi. W ramach działań projektowych uczniowie wykonali ortograficzne pisanki oraz kartę z przepisem do książki kucharskiej. Ponadto przygotowali własnoręcznie zaproszenia dla rodziców na podsumowanie projektu połączoną z lekcją otwartą na temat: „Wielkanoc wokół nas”. Bardzo cieszy fakt, że tak wielu Rodziców przyjęło zaproszenie i zechciało świętować podsumowanie projektu razem z uczniami i nauczycielami. Podczas podsumowania i lekcji otwartej, które odbyły się 5 kwietnia, obecna była również dyrektor szkoły, Jolanta Siwak. Najpierw nastąpiło podsumowanie działań projektowych. Pani Paulina Wielanek przedstawiła założenia i cele projektu oraz po krótce scharakteryzowała jak przebiegały prace nad realizacją poszczególnych zadań.  Następnie każdy z uczestników otrzymał pamiątkowy dyplom. Ponadto przyznano cztery  równorzędne nagrody - wyróżnienia. Otrzymali je następujący uczniowie: Julia Kłos, Wiktoria Kłos, Martyna Torba oraz Patryk Wawrzyniak. Warto wspomnieć, że przy realizacji projektu uczniowie wykazali się niezwykłą kreatywnością i niejednokrotnie zaskoczyli swoją pomysłowością i nieszablonowym myśleniem. Po podsumowaniu przyszedł czas na poczęstunek, który przygotowali rodzice czwartaków. Każdy otrzymał także słodką wielkanocną niespodziankę. O godzinie 8.30 rozpoczęła się lekcja otwarta, na której poza dyrekcją szkoły, rodzicami i uczniami, obecni byli również nauczyciele: pani Julia Janaś, pani Małgorzata Ławniczak oraz pani Dominika Walczak. Celem lekcji było utrwalenie wiadomości o częściach mowy oraz zasad formułowania życzeń i adresowania pocztówki. Uczniowie za pomocą różnorakich metod i narzędzi, w tym narzędzi TIK, utrwalali rozpoznawanie części mowy. Pracowali m. in. w aplikacji learningApps. Niezwykle przydatne okazały się też metodniki, dzięki którym wszyscy uczniowie włączali się w proces edukacyjny i aktywnie uczestniczyli w lekcji, a nauczyciel od razu zyskiwał informację na temat stopnia opanowania wiedzy i umiejętności przez uczniów. Czwartacy podczas zajęć dokonywali również samooceny i oceny koleżeńskiej, co stanowiło dla nich także natychmiastową informację zwrotną dotyczącą realizacji poszczególnych celów lekcji. W dalszej części uczniowie po przypomnieniu sobie kryteriów sukcesu potrzebnych do pisania życzeń i adresowania, mogli wybrać i zorganizować samodzielnie przestrzeń do nauki – stworzenia kartki pocztowej. Jedni wybrali koc, inni podłogę czy kącik przy pianinie, a jeszcze inni bardziej tradycyjnie – stół i krzesełko. Niektórzy skorzystali z pomocy rodziców, nauczycieli czy swoich rówieśników. Proces uczenia się uwieńczyło podsumowanie lekcji. Odbyła się zatem „runda bez przymusu” połączona z metodą zdań niedokończonych. Ewaluacji lekcji dokonali także rodzice i obecni podczas zajęć nauczyciele. Wszystkich zaangażowanym i obecnym podczas lekcji bardzo dziękuję. To była piękna i inspirująca lekcja wzajemnego uczenia się.


                                                                                                                                             PW

Galeria Zdjęć